WebDAV, Fronter og Vista

Fronter støttet noe som heter WebDAV som gjør at man kan redigere filer som ligger på Fronter direkte fra f.eks. Word. Alt man trenger å gjøre i Word er å trykke «Åpne fil …» og så kopiere adressen til fila (URL-en) som man har fra Fronter. Akkurat dette står veldig godt forklart på Fronter, så om du lurer kan du se der.

Det som er et problem er at dette tilsynelatende ikke fungerer for Vista! Jeg rapporterte dette til Fronter, men de mente at måtte være noe jeg gjorde galt. Siden jeg visste godt at jeg fulgte bruksanvisningen til punkt og prikke, tok jeg saken i egne hender.  Det viste seg deretter at problemet var beskrevet mange, mange steder på nettet. Bare søk på for eksempel «Word 2007 Webdav read-only» på Google, og du vil fort se hva jeg mener🙂

I følgende tråd er det også beskrevet hvilken Hotfix som skal løse
problemet:
http://www.technologyquestions.com/technology/microsoft-office/209781-office-2007-docs-open-read-only-webdav-folder.html

Bugen og Hotfixen er beskrevet og nedlastbar her:
http://support.microsoft.com/KB/942392

Etter å ha installert hotfixen fra Microsoft fungerte alt prikkfritt og jeg kunne rapportere til Fronter at de kanskje måtte legge dette til listen deres over mulige problemer😀 Så håper jeg bare dette er til hjelp for andre Fronter-brukere som opplever problemer. Fiksen jeg snakker om over blir ikke automatisk installert, men skal forøvrig integreres i Vista SP2, og du kan dermed forvente å ha den installert automatisk på pc-en din i løpet av høsten (når den norske versjonen av SP2 kommer).

Ett svar til WebDAV, Fronter og Vista

  1. Carl-Erik sier:

    Problemet gjelder kanskje også Windows 7, men antagelig ikke, da det mer eller mindre er å regne som Vista anno SP3.

Legg igjen en kommentar

