Snart bursdag…

Om et par uker blir jeg 25 år. Et kvart århundre. Det betyr at jeg da vil være nærmere tredve enn tyve. Huff. Nok til å kjenne vikene trekke litt ekstra oppover, gå inn i en midlertidig depresjon, og vurdere livet på nytt … Det er tydelig at en slik humørforandring må unngås. Derfor presenterer jeg (trommevirvel) … årets ønskeliste!🙂

Noe av det kjipeste i verden er å jobbe med dårlig og upassende verktøy. Gjennom studenttilværelsen og kokkejobben på Samfundet har jeg sett meg skikkelig lei på «billig» kjøkkenutstyr fra IKEA som gjør kottisene rå på sidene og svidd på midten, og kniver så sløve at man må hugge tomatene med dem. Derfor har jeg (i år som i fjor og forfjor) veldig lyst på bra kjøkkenutstyr, og under er ting som «mangler» på kjøkkenet mitt.

Kjøkkenutstyr

  • Støpejernspanne
  • Stekepanne i støpt aluminium. Ikke de billigere dreide variantene som lettere får ujevn/konveks bunn.
  • Sautépanne i rustfritt stål eller med sandwichbunn
  • Støpejernsgryte, minst enogenhalv liter
  • Stor kokkekniv (GLOBAL G4 e.l., Wüsthof, …)
  • Liten kokkekniv (GLOBAL, ca. 11-13cm)

Det er forresten typen – ikke modellen – som er viktig når det gjelder kjelene og pannene, så de modellen jeg har lenket til er bare eksempler.

Mobil

Etter et møte mellom vaskemaskinen og min Sony Ericsson W810i overtok jeg en gammel mobil som dessverre nektet å høre på meg. På ønskelisten er derfor også en ny mobiltelefon. På amobil.no har jeg laget en liste over rimelige og lette mobiler med god batteritid jeg har lyst på. Den finner du her.

Ett svar til Snart bursdag…

  1. Carl-Erik sier:

    Jeg fikk det jeg ønsket meg, t.o.m. en ny mobil. Hvilket jeg aldri skal ønske meg igjen. Den havnet i pastasausen min fire dager senere😦

Legg igjen en kommentar

