Vinteren kommer

Snø!
Sist helg kom den første snøen til Wien, og det er allerede mer snø i de østerrikske Alpene enn det har vært på 40 år. Været er ganske guffent, innmari kaldt, mye vind, og rundt null grader. De fargerike trærne man så for en uke siden (da moren til Ida var her) har mistet bladene. Merker nå godt at jeg har feilberegnet hva angår klær, for det blir god fart på vindkastene i avenyene. (Fikk stillongs av Ida i dag :p)

Da er det fint å være inne på Meierei og drikke varm kardemommemelk. Mmmm… Meierei er en restaurant i Stadtpark, 200m fra oss, som ligger i et gammelt meieri og har et ganske sterkt melketema; hvite vegger og klær, varme og kalde melkedrikker, hundrevis av ostesorter, etc. God mat får du og, men det ko$ter…
Sykkel under snø

8 svar til Vinteren kommer

  1. Cecilie sier:

    Skulle gjerne vært der.

  2. Cecilie sier:

    Hei,
    var i England en vinter. Samme der. Ikke spesielt kald vinter, men masse vind. Fikk sendt en boblekåpe(var moderne da), men vinden gikk rett igjennom. Dessuten var det rått, så dunene i dynen min(fikk sendt fra Norge) klumpet seg sammen. Greide ikke holde varmen. Hadde vel vært best med ull, tenker jeg+ vindtett ute.
    Men jeg lærte å bruke varmeflaske i sengen, og det har jeg brukt siden.(har ikke på varme på rommet mitt)
    Engelskmennene skjønte ikke hvordan vi vikinger gikk rundt og frøs, men det gjorde vi.

  3. Carl-Erik sier:

    Haha. Det kom mer snø. Og i følge Aftenposten gikk det ganske skeis med bilene her i Wien

  4. Carl-Erik sier:

    Bilder fra Wien

  5. Espen sier:

    Som du følger med på bloggen min da?!🙂

    Fotoalbumet jeg brukte er bare en plugin som viser bildene på en fancy måte. Tror det heter nextgen gallery (http://wordpress.org/extend/plugins/nextgen-gallery/screenshots/).

    Gøy med snø da. Tror det blir en stund til vi ser noe slikt her. Har forresten fått jobb i Computas. Begynner etter nyttår. Gleder meg.

    Rebecca og jeg har ikke helt bestemt oss ang. nyttårsaften. Jeg tror kanskje vi skal på fest hos broren min, men vi vurderer alternativene fortløpende. Skal gi deg beskjed om vi kommer på festen deres så snart vi har bestemt oss.

    Hej då

  6. Carl-Erik sier:

    @Cecilie: Det er samme her. «Hva! fryser dere? Dere er jo vikinger fra det høye nord.»

    @Espen: Kjempekult at du har fått deg jobb. Blir spennende å høre hva det er du skal gjøre, men det vet du vel nesten ikke før du er ordentlig i gang. Håper arbeidsmarkedet er like hyggelig når jeg blir ferdig…

  7. ida sier:

    Hei! Jeg er datteren til Ola, Ida. Hvis du og Ida har lyst til å finne på noe en dag? Neste lørdag skal noen venner av meg spille på Rhitz, http://charmant-rouge.com. Fin støy med visuals. Add meg på facebook eller send meg en mail bostadlkken@yahoo.no. Nå skal jeg ut å sykle, Wien er en fin by.

  8. Carl-Erik sier:

    @Ida: Hmm … den adressen fungerer ikke.

Legg igjen en kommentar

