Lange dager

Endelig leggetid… spiste frokost ni, startet å jobbe halv ti, spiste et par skiver mens jeg løp til prøve i systemnær programmering klokken fire, forelesning fra seks til syv, og så gruppearbeid i programvaretesting fra syv til kvart over ti. Da var det deilig å komme hjem til mat som Ida hadde stelt i stand! Martin var også på besøk, så det ble riktig så koselig, og akkurat det jeg trengte etter en sånn dag.

Skulle faktisk ønske det var slik hjemme i Norge. Hva behager? I løpet av den siste måneden har lært så mye som aldri før. Alle disse småprosjektene i alle fagene har gjort at jeg har vært innom så mange forskjellige temaer på en måned som på et år hjemme. Nesten, i hvert fall.
I løpet av de siste fire ukene har jeg vært innom

  • OpenGL og matriseregning
  • Message queues og named pipes
  • Dokumentasjon av testprosesser og unit testing med JUnit4
  • Java threads, sockets, RMI, server-client-arkitektur
  • Diverse algoritmer
  • Relasjonell algebra og SQL
  • Kryptografi, stenografi, secure coding
  • Og en hel del andre ting jeg ikke kommer på i farten

Det går fort, det er hektisk, ofte ganske kaotisk med så mange frister og fag å forholde seg til, og man må jobbe hele tiden for å holde tritt, men jeg liker samtidig følelsen av å lære noe hele tiden. Noe som ofte er litt vanskelig for en ikke alltid like motivert student som må forholde seg til en eksamen to måneder fram i tid i Norge. Men det er ennå mange måneder igjen til semesterslutt, så vi får se hva jeg synes i februar.

Ett svar til Lange dager

  1. Cecilie sier:

    BRa du trives!
    Stå på, du får jo bruk for det.

Legg igjen en kommentar

