Reisebrev: G-Mama & I – doin’ LA

G-Mama and I
Vel, vel.. her er jeg og farmor tidlig på morgenen tirsdag. Det viste seg å være høyst unødvendig å slåss med nattemørket denne dystre vintermorgenen ettersom flyet på Gardermoen vi var ute i så god tid for å rekke bestemte seg for å ta av to timer senere fra Gardermoen pga tåke på Heathrow. De to timene var den tiden vi skulle bruke på Heathrow, så når vi først kom av flyet sto flyplasspersonell klare for å kjøre oss til andre enden av Heathrow for at jeg og farmor (en litt ustabil 1921-modell) skulle rekke flighten til LA. Egentlig skulle vi ha rullestol til henne, men det endte med at vi måtte løpe/halte til gaten med «Two minutes ’till the gate closes» bak oss. Vi rakk det heldigvis, for vi var blandt de siste som fikk dra fra Heathrow før to dager med dårlig vær holdt alle fly på bakken. Bagasjen kom 5 dager senere. Det gjorde sitt til at jeg finleste skriften på reiseforsikringen min, med det resultat at jeg stakk på shopping på torsdagen vel vitende om at Europeiske dekket 2500kr av regningen😉
Sist fredag var vi på Jay Leno’s Tonight Show. Vi fikk nemlig billetter til showet av en av tekstforfatterne hans som tanten min lufter hundene for. VIP-rom og en liten tur backstage ble det også🙂
X-Mas in LA
Ingen feirer jul som amerikanere (unntatt Bob-Elvis-ene og Guri-Marilyn-ene i Kvinesdal). Slik ser egentlig hele LA ut. LA er nemlig langt fra andre storbyer à la New York. LA er et eksempel på en såkalt Suburbia Gigantus. Endeløse avstander fyllt av etteatasjes hus, småveier, gigantiske varehus, og en og annen freeway. Ikke akkurat et sted jeg kunne tenke meg og bo, men vi har det egentlig ganske fint. Julekvelden ble feiret hos noen venner av tante. Etterpå dro jeg og dattera i huset ut på en skikkelig urtypisk Beer og Brawl-bar, the Brass. Visstnok slåsskamp nesten hver kveld – uten at jeg så noe mer enn et lite tilløp. Det må ha vært julestemningen…
Første juledag dro vi til den norske sjømannskirken for litt ordentlig julefølelse, og på kvelden ble det ribbe og gaveutdeling

Greide omsider å få fart på Gallery2 som er programvaren som styrer bildegalleriet mitt, og dermed er tonnevis med bilder lagt ut på bildegalleriet. Bildene fra junaiten finner du her.

Legg igjen en kommentar

