Er jeg en utsugersk trygdesnylter?

Som attpåtil ikke ønsker å betale barnebidrag (om det er en situasjon jeg skulle ende opp i)? Jeg burde i disse timer strengt tatt skrive for harde livet. Men mens jeg researchet på likestillingsdebatten som Runar Døving satte i gang leste jeg en haug med blogginnlegg og kommentarer. Og også denne. Det at jeg er enig med Runar Døving i at praksis for barnefordeling burde være anderledes i dag (9/10 tilfeller ender moren med ungen), eller at jeg misliker demoniseringen av menns seksualitet, gjør at jeg plutselig blir satt i bås med menn som nekter å betale barnebidrag. Jeg er misfornøyd med at mitt kjønn på enkelte områder er undertrykt, men tilsier det at jeg utfører etisk dårlige valg? Dette er den objektive sannheten om menn som utrykker mistillet til systemet (iflg forfatteren av bloggen, Tonje Brustuen):

Det er så flott. Stemmerett har de også. I demokratiet er smålige, egoistiske undermålere verdt like mye som besinnede, varmhjertede og kloke borgere.

Det var baktroppen. Så har vi frontkjemperne. Runar Døving legger […]

Ikke lett å få konstruktive debatter i gang når matriarkatet slår til med sånne retoriske hersketeknikker…

edit:endret litt på ordlyden i siste avsnitt.

Legg igjen en kommentar

