Surmelkssausen

er herved oppfunnet. Da jeg til min store forskrekkelse fant ut at jeg ikke har annet enn dårlig lettmelk i klumpform, tydde jeg til kefir som erstatning i den hvite sausen jeg skal bruke til laksen . Smaker egentlig litt som… semulegrøt? Kommer tilbake med utfallet av eksperimentet etter middag.

….

Tja… med en god del sitron smakte det egentlig ganske ok. Finhakket rosmarin på laksen, derimot…😦 Fant også ut at sopp og bacon ikke var noe dårlig komplement til laks. Det er da i det minste noe.

Gastronomisk eksperiment avsluttet 2006-09-21 20:50

Må forresten nevne «Hvordan koke vann» av Andreas Viestad. Kanskje den beste kokeboka jeg noengang vil komme over, og en stadig kilde til vann i munnen. Utfallet av eksperimentet over er forresten ikke pga boka😉

Legg igjen en kommentar

