Vimsehue

For mange tanker i hodet for tiden. Kjærlighetslivet er et eneste stort «patchwork», framtidsutsiktene lumre og ytterst usikre, og det er umulig å legge planer for mer enn to dager ad gangen. Etter å ha tenkt litt fram og tilbake rundt Styresaken, har jeg vel kommet fram til at det er noe som bør ligge litt i framtiden. Snakket et par timer med Anna i går, og har i ettertid kommet fram til at selv om jeg på den ene siden har veldig lyst til å stille, så er det ganske dårlig timing. Det er masse ting som foregår rundt meg som avhenger av at jeg ikke blir helt utilgjengelig. Strategisk er det også kanskje ikke helt bra å starte på toppen, og deretter ha tre år igjen av studiene der kontaktnettverk blir stadig vanskeligere å opprettholde. Vi får se om motivasjonen er der om 3 år også…

Har også sett veldig fram til å kunne stikke til Frankrike neste år, men etter å ha brukt for mange timer på Panthéon-Sorbonnes hjemmesider i høst, og ytterligere 3 timer på alle andre muligheter (Erasmuspartnere) ser jeg ganske mørkt på det hele. Nesten ingen franske universitet har informasjon om «undergraduate studies» på engelsk – vive la France! Har skrevet over 30 e-post i dag, og er generelt ganske lei. Har også inntrykket av at alle samarbeidspartnerne til NTNU er ingeniørskoler (naturlig nok), men jeg er ingen ingeniør, og har heller ingen planer om noe slikt. Det ser vel uansett ut til at jeg må bite i det sure eplet og kanskje ta noen slike fag uansett. Tiden vil se. Om ingenting klaffer har vi jo fremdeles Tyskland.

Legg igjen en kommentar

