Meg på versform


Well my heart’s runnin’ round like a chicken with its head cut off
All around the barn yard falling in and out of love
Poor thing’s blind as a bat
Gettin’ up, fallin’ down, gettin’ up
Who’d fall in love with a chicken with its head cut off?

Magnetic Fields, overproduktive Stephens Merrits sideprosjekt, gav i overgangen til år 2000 ut albumet 69 Lovesongs. Prosjektet («albumet» bestod av 3 cd-er) fikk kritikerne til å hente frem superlativene (klisjépreget, I know), for med disse 69 sangene var det omtrent ikke en eneste avkrok av kjærligheten som ikke var dekket. Jeg hentet frem albumet fra skuffen i dag, og ble kastet inn i en slags lykkerus. Rar, trist, lykkelig, undrende, og søtladen – stemningene bare overvelder deg. Dette er albumet du ha.

8 svar til Meg på versform

  1. Filip sier:

    Mmmmm…

    All the umbrellas in london couldn’t stop this rain
    And all the drugs in new york couldn’t kill this pain
    And all the money in tokyo couldn’t make me stay
    (fra albumet Get Lost)

    eller

    Before you left your Garrison you had a drink or two
    You don’t remember Paris, hon, but it remembers you
    It’s true we flew to Paris aboard an army jet
    The night you can’t remember, the night I can’t forget

    eller

    I should have forgotten you long ago
    But you’re in every song I know
    Whining and pining is wrong and so
    On and so forth, of course of course,
    But no, you can’t have a divorce

    I haven’t seen you in ages
    But it’s not as bleak as it seems
    We still dance on whirling stages
    In my Busby Berkeley dreams
    The tears have stained all the pages
    Of my True Romance magazines
    We still dance in my outrageously beautiful
    Busby Berkeley dreams

    Skal godt gjøres å være sentimental, sarkastisk, kokkett og grov på samme tid – men Stephen Merrit klarer ikke annet.

  2. Carl-Erik sier:

    Velkommen Filip. Trodde aldri jeg skulle se deg her, men se,se – mirakler skjer🙂 Håper du koser deg på Blindern!

  3. Carl-Erik sier:

    erm… strengt tatt *ser* jeg deg kanskje ikke, men…

  4. lamapoy sier:

    hvis albumet er litt sånt lifehouse akitg så er det sikkert verdt å høre på… er det forresten det? så hva skjer? har du lagt modellskoa i hylla? ble forresten meget imponert da jeg så de kraftige lårmusklaturene dine på helly hanses catwalken… wOw the body

  5. Carl-Erik sier:

    LÆTTIS! Lars Anthony Mapoy aka Musclemania jr. Fett, fett… Ang Lifehouse har jeg ingen peiling. Så på hjemmesiden deres, og de så alt for pene og vellykkede ut i forhold gjengen som utgjør Magnetic Fields🙂 Hva kan de ha opplevd, liksom?

    Det er en stund siden jeg sjekket ut hjemmesiden din, og da var den jo allerede utdatert (i høst). Har lurt på hva du gjør – fikser på snittet for å komme inn på Master, à la Espen?

    Modellskoa er nok relativt permanent satt på hylla – har tross alt ikke vært fast på et treningsstudio siden april 2003. Ikke det at jeg var så veldig stor og sterk da heller. Begynner vel snart å mugne i den proteinboksen jeg har på hylla;-) Har planer i hvert eneste semester for å gjøre noe med den saken, men jeg har hatt det alt for travelt. Mao. er jeg fremdeles like elendig til å disponere tiden til rådighet. Har blitt en god del fredagskvelder på lesesalen i det siste…

  6. stine sier:

    jeez! så mye følelser i en sang! man kan jo risikere å bli helt gal…med ett humør som svinger noe helt sykt viss man putter de inn på i-poden!
    nå sitte eg å lese her på blindern.. portugisisk eksamen.. og for å si det på portugisisk.. quero mando os meus livros de portugêse pra porrá! og kjørligheten og! blir nok snart en liten telefon til mr. løv (innehaver av siden) men nå må jeg lese!🙂

  7. Carl-Erik sier:

    Nå begynner det å bli folksomt her.

    quero mando os meus livros de portugêse pra porrá
    Akkurat… etter eller annet med å prøve og kontrollere/kunne portugisiskbøkene dine, men pra porrá? Hmm.. de få timene jeg tok i portugisisk dekket ikke stort mer enn til/fra flyplassen, så jeg må nok gi tapt for akkurat det (og det meste annet på portugisisk). For å ikke snakke om kjØrligheten. Helt rett, Stine; når kulda setter inn må man virkelig anstrenge seg for å ikke la den ta helt overhånd😉

  8. stine sier:

    porra…vil sende bøkene mine til #%¤!!**%.. (stygt ord..) har nå innsett at det er dette som skjer med min eksamen i morgen.. og har vel egentlig gitt litt opp, men likevel funnet ut at jeg har lært masse av det!:) så om jeg stryker så har det uansett kommet en hel del gode ting ut av dette kurset også!🙂 (eneste grunn til denne ekstreme opptimismen er at når alt går til porrá så er det ikke noe annet å gjøre enn å se det fra en ny vinkel!) så det betyr jo egentlig at jeg bare må se «o amor» fra en annen vinkel og.. hm.. nå fikk jeg masse å tenke på..;)

Legg igjen en kommentar

