Mitt liv som gourmand

Som noen få har fått med seg har jeg vervet meg som kokk under UKA 05. Kjøret er i gang! UKA starter jo ikke før 6. oktober, men i dag har vi kjørt gjennom 3-retterne, og i morgen går 5-retters menyen. Bare skryt hele veien, men hva skal man vel forvente når man har Gastronomisk Institutt til å hjelpe seg? De som kommer på besøk om en måneds tid må ikke nødvendigvis forvente Sukkersaltet laks, braisert svinenakke, og krydderkokte pærer til middag, men det er jo lov å håpe🙂

Etter vinsmakingskurset (på bursdagen min) må jeg forresten anbefale en vin: Limoux Toques & Cloches Haute Vallée 2001
– en fantastisk digg hvitvin som det er under 70 flasker igjen av på Vinmonopolet. Dette er en vin som hver påske auksjoneres bort til høystbydende for å restaurere klokketårnene (cloches) i Limoux. Fruktig og fyldig smak, tropisk frukt og sitrus. Superherlig duft, og den kan mer enn gjerne nytes uten mat…

Legg igjen en kommentar

