Kunnskapens legitimering

Pga av flyttingen til Trondheim har jeg greid å gå glipp av en for meg kjempespennende debatt om kunnskap versus pedagogikk i skolen.
Dette oppdager jeg akkurat i det vi skal finne et tema å skrive oppgave om i Ex. Paed… Tviler egentlig på at de andre på gruppa har lyst til å gi seg ut i det prosjektet her, men for interesserte har jeg funnet fram til debattlinkene. Les også artikkel på s. 62 i DN i dag (9. sept); «Nannyløftet».

Faglig selvmord eller snikmord?
Invitasjon til fagleg sjølvmord
Kunnskapens legitemering (kort oppsummering)
Kunnskapens legitimering
Pedagogikken har ikkje skulda
Skulefag rår (innlegg)
Snakkar forbi kvarandre
Tid for sjølvransaking
[Noen av dem må man være abonnenent på Morgenbladet for å lese.]

Oppdatering:
Fant to pdf-filer av to av artiklene over:
Invitasjon til fagleg sjølvmord (pdf)
Pedagogikken har ikkje skulda

Ett svar til Kunnskapens legitimering

  1. Anna sier:

    Denne måneden er morgenbladet gratis for alle på nett! Så da er det bare å lese mens man kan…. og hvis noen mangler brukernavn og passord(når okt.er slutt og man vil lese mer) er det bare å gi lyd til meg, så ordner det seg🙂

Legg igjen en kommentar

